Swipe horisontalt for at se alle emner
Konstruktioner (§ 340 - § 357)
- BR18 (Aktuelt)
- BR18 (1/7- 31/12 2024)
- BR18 (1/1- 30/06 2024)
- BR18 (1/1- 31/12 2023)
- BR18 (17/9 - 31/12 2022)
- BR18 (1/7 - 16/9 2022)
- BR18 (1/1 - 30/6 2022)
- BR18 (29/6 - 31/12 2021)
- BR18 (1/1-29/6 2021)
- BR18 (1/7-31/12 2020)
- BR18 (10/3-30/6 2020)
- BR18 (1/1-9/3 2020)
- BR18 (4/7-31/12 2019)
- BR18 (1/1-4/7 2019)
- BR18 (1/7-31/12 2018)
- BR18 (1/1-30/6 2018)
- BR15 (2015-2018)
- Tidligere BR (1961-2010)
Vejledning om konstruktionsforhold for transportable konstruktioner
Forord
Linket er kopieret
Indplacering af transportable konstruktioner i konstruktionsklasse
Linket er kopieret
Konsekvensklasse
Linket er kopieret
Konstruktionens kompleksitet
Linket er kopieret
Erfaring med konstruktionstypen
Linket er kopieret
Generelt for transportable konstruktioner
Linket er kopieret
Projekteringsgrundlag
Linket er kopieret
Transportable lavrisikokonstruktioner
Linket er kopieret
Laster på transportable konstruktioner
Linket er kopieret
Vindlast
Linket er kopieret
Eksempel: Tribune
Linket er kopieret
Eksempel: Telt
Linket er kopieret
Snelast
Linket er kopieret
Rytmisk personlast
Linket er kopieret
Lodret belastning
Linket er kopieret
Fundering og forankring
Linket er kopieret
Jordbundsforhold
Linket er kopieret
Geotekniske undersøgelser
Linket er kopieret
Geoteknisk dokumentation
Linket er kopieret
Jordankre
Linket er kopieret
Ballastankre
Linket er kopieret
Simple Jordankre
Linket er kopieret
Prøvetrækning af ankre
Linket er kopieret
På lokaliteten skal der udføres forsøg på flere ankre af samme konstruktion. Den lavest fundne karakteristiske brudlast, hvor formationerne holder sig inden for en for konstruktionen acceptabel grænse, skal reduceres med faktoren v = 1,6.
Hvis funderingsforholdene er sammenlignelige, kan bæreevnen, bestemt på en anden lokalitet, tillades anvendt.
Fremgangsmåden ved udførelsen af prøvebelastning af jordankre skal tilpasses de aktuelle bundforhold og ankrets antagne virkemåde.
- Hvor forsøgene skal tjene til en bestemmelse af den karakteristiske brudlast, skal deformationshastigheden ved slutningen af det belastningstrin, der bestemmer brudlasten, være aftagende og må ikke overstige 20 mm/time.
- Hvis lasten når op på en maksimalværdi og herefter med voksende deformation holder sig uændret eller aftager, defineres brudlasten som den største last, der kan fastholdes ved en deformationshastighed mindre end 20 mm/time.
- Såfremt lasten vedbliver at stige, uden at den tilladelige slutdeformation overskrides, defineres brudlasten som svarende til en blivende deformation på 20 mm.
Standarder der skal efterleves
Linket er kopieret
Frivillige standarder
Linket er kopieret
Vindlast på teltkonstruktioner
Linket er kopieret
Peak vindhastighed
Linket er kopieret
Lastklasser
Linket er kopieret
Formfaktor
Linket er kopieret
Konstruktionsfaktor
Linket er kopieret
Anbefalet certificeringsformat
Linket er kopieret
Eksempel: Telt
Linket er kopieret