Swipe horisontalt for at se alle emner
Administrative bestemmelser (§ 1 - § 47)
- BR18 (Aktuelt)
- BR18 (1/7- 31/12 2024)
- BR18 (1/1- 30/06 2024)
- BR18 (1/1- 31/12 2023)
- BR18 (17/9 - 31/12 2022)
- BR18 (1/7 - 16/9 2022)
- BR18 (1/1 - 30/6 2022)
- BR18 (29/6 - 31/12 2021)
- BR18 (1/1-29/6 2021)
- BR18 (1/7-31/12 2020)
- BR18 (10/3-30/6 2020)
- BR18 (1/1-9/3 2020)
- BR18 (4/7-31/12 2019)
- BR18 (1/1-4/7 2019)
- BR18 (1/7-31/12 2018)
- BR18 (1/1-30/6 2018)
- BR15 (2015-2018)
- Tidligere BR (1961-2010)
Vejledning om lovliggørelse af ulovligt byggeri
Lovliggørelse af ulovligt byggeri
Linket er kopieret
Indholdet af vejledningen
Linket er kopieret
Hvornår er et byggeri ulovligt
Linket er kopieret
Byggelovens bestemmelser
Linket er kopieret
Kommunalbestyrelsen som bygningsmyndighed
Linket er kopieret
Ejerens pligter
Linket er kopieret
Lovliggørelsens art
Linket er kopieret
Retlig lovliggørelse
Linket er kopieret
Fysisk lovliggørelse
Linket er kopieret
Vurderingen – valget mellem retlig og fysisk lovliggørelse
Linket er kopieret
Byggeri opført uden tilladelse
Linket er kopieret
Byggeri der afviger fra det byggeri, der er givet tilladelse til
Linket er kopieret
Hensyn og overvejelser
Linket er kopieret
Forholdet til anden lovgivning
Linket er kopieret
Det fremgår af BR18 § 35, stk. 2, at der ikke kan meddeles byggetilladelse, uden kommunen først har undersøgt, om byggeriet er i strid med anden lovgivning.
Kommunen må være berettiget til at meddele afslag på retligt lovliggørende byggetilladelse alene med henvisning til, at der ikke er opnået tilladelse eller dispensation efter denne anden lovgivning. Hvis afslag på retlig lovliggørelse gives med denne begrundelse, kan kommunen være forpligtet til at udsætte sagen på behandling af spørgsmålet om retlig lovliggørelse efter denne anden lovgivning.